Absintmerken

Fles Kallnacher voor wie genteresseerd is!

Barski (09/25/05 om 15:01:05):

Heeft iemand nog interesse voor een fles Kallnacher?  Ik heb er 50 ml uit gedronken maar ik vind er weinig aan. Wie wil mag hem van me overnemen voor €24.  
Hij smaakt niet verkeerd, ik hou gewoon meer van een ander soort La Bleue, van mij had er meer anijs in gemogen.

Groetjes Barski

 

Barski (09/28/05 om 09:15:36):

Volgens mij is niemand hier echt gek op de kallnacher. Humm  :-/  Ach wat maakt het uit, dan gaat de hele fles gewoon in de ketel in navolging van de Nouvelle Orleans. Smaakt het niet dan kunnen we altijd nog de alcohol eruit halen  ;D

 

radioflux (09/29/05 om 00:28:47):

Heb net een parfumflesje Kallnacher bij mijn laatste Markus-bestelling gekregen. Nog nooit geproefd, maar het zal nog wel even dichtblijven, denk ik.

Als je dat aanbod nou gedaan had met die Nouvelle Orleans...

Jade recycling!  :o

 

GrayWolf (09/29/05 om 12:37:01):

Jade recycling!

Zou dat voorkomen? Denk toch echt dat de meeste hem zelf liever op leeftijd laten komen en van genieten

 

Helfrich (09/29/05 om 13:25:06):

Denk toch echt dat Barski zijn Nouvelle-Orléans in de ketel heeft gemieterd.

 

Barski (09/29/05 om 16:29:22):

Reken maar van yes! Die "indische toko" viel niet bepaald bij mij in de smaak. Uiteindelijk reïncarneerde de NO in een lading La Bleue nr 5.  ;D

 

radioflux (10/31/05 om 00:33:15):

Nee, ik ben geen liefhebber van Kallnacher. Het monsterflesje is vandaag geopend en de inhoud genuttigd. Ik hoop dat men het mij niet euvel duidt als ik hem te simplistisch vind. Dat kan misschien wijzen op een zeer goed uitgebalanceerd geheel, zonder duidelijk uitgesproken boventoon; maar als de alcohol eenmaal de tong verdoofd heeft, blijft er dan weinig over.

Of misschien was ik gewoon niet in de stemming. Of misschien ben ik gewoon meer een verte-persoon.

 

wilbert_v (11/02/05 om 17:34:52):

Hetzelfde verhaal hier. Ik kreeg ook een klein flesje bij mijn bestelling maar heb er nog niet van gedronken. Het ruikt ook een beetje te veel naar sterk naar alsem ruikende naloop, niet echt mijn ding.

 

Z.v.E (11/02/05 om 19:16:44):

Ojee... ik krijg er een litertje van....

We zullen het eens gaan proberen iig.

 

Helfrich (11/02/05 om 22:32:34):

wilbert_v schreef:

Het ruikt ook een beetje te veel naar sterk naar alsem ruikende naloop, niet echt mijn ding.

Maar wel een interessante bevinding. Wat denk je, slaat de balans slechts door naar alsem of ruik je ook een uitgesproken naloopgeur?

 

wilbert_v (11/02/05 om 23:44:50):

Weet ik niet, ik heb geen vergelijkings materiaal wat betreft sterke alsem. Als ik dat wel had zou ik het waarschijnlijk nog niet weten hoor...

 

Barski (11/03/05 om 12:59:23):

Ik heb zelf het vermoeden dat ik het een naloopgeur is... of alsem van een mindere kwaliteit. Waarschijnlijk hebben ze haastwerk geleverd, en zijn ze gewoon te lang door gegaan met distilleren. Ik gebruik zelf ook een flinke hoeveelheid alsem maar die van mij ruikt echt anders.

 

wilbert_v (11/08/05 om 14:14:25):

Z.v.E schreef:

Ojee... ik krijg er een litertje van....

We zullen het eens gaan proberen iig.


En?

 

Z.v.E (11/08/05 om 16:01:40):

Helaas nog niets ontvangen van Markus.

 

Barski (11/08/05 om 17:11:03):

Héé Z.v.E. waarom bestel je een fles Kallnacher als je er hier in Arnhem een van me kunt overnemen. Ik doe die van mij van de hand voor €24

 

Z.v.E (11/08/05 om 19:19:43):

Nuja ik heb hem tezamen met twee andere Zwiters besteld bij Markus.

Als ie mij bevalt dan kom ik nog wel een keertje langs! (En voor een Barski natuurlijk)

 

wilbert_v (11/08/05 om 20:15:08):

Z.v.E schreef:

Nuja ik heb hem tezamen met twee andere Zwiters besteld bij Markus.


Welke twee Zwitsers als ik vragen mag? Ik zit er aan te denken een La Bleue te kopen maar ik weet echt niet welke.

En wanneer kunnen we de Barski verwachten?

 

Z.v.E (11/09/05 om 08:23:31):

Pack 19:
1 Kübler 53 1,0l - 53%
1 Absinthe Clandestine 0,75l - 53%
1 Kallnacher 1,0l - 55%

en daarnaast nog een:
     
Elixir du Pays des Fées 1,0l - 55%

 

Helfrich (11/09/05 om 22:20:08):

wilbert_v schreef:


Ik zit er aan te denken een La Bleue te kopen maar ik weet echt niet welke.

Neem in ieder geval een echte La Bleue uit Val-de-Travers (of natuurlijk een Barski zodra die er is). Ze zijn sterk aan elkaar verwant, al zijn er ook een paar opmerkelijke verschillen. Je kunt gerust een van de gangbare commerciële La Bleues kiezen, zoals de Bugnon, Kübler of Bezençon. Daarvan is de Bugnon mijn favoriet. Barski verkiest de Kübler. De Bezençon is het meest "doorsnee", maar daarom zeker niet verkeerd (en in VdT populairder dan Bugnon en Kübler).

 

Helfrich (11/11/05 om 11:41:15):

:o

 

Z.v.E (11/11/05 om 11:51:19):

Nu weet ik zo even niet wat ik hiervan moet vinden....  

LdF zegt:

In time for the holidays, and in the spirit of our continuing quest to find authentic variations on the absinthe theme, we bring you, also in conjunction with Absinthvertrieb Lion, our new cocktail, ‘Kallnacher Red Absinthe Bitter.’   Kallnacher Red is our light-hearted, but serious response to the red absinthe craze, which has produced almost exclusively one-dimensional tasting, red-tinted anise alcohols. Kallnacher Red Absinthe is a complex and tasty new cocktail fused from two historic 19th century aperitifs. Its base is the 1864 Italian Bitters of Turin (the most familiar version of this aperitif is known under the brand name Campari ™) which is an infusion of 15 aromatic herbs and roots including gentian, ginger, coriander and hyssop. The Matter-Luginbühl Distillery has been making their own excellent version under the name Martinazzi since 1929.   We decided to add a distilled Swiss absinthe extract to this aperitif to create something new and exciting for those who appreciate an eclectic drink. It is low in alcohol at 22%, yet full of complex aromas of wormwood, anise, hyssop and coriander and pleasingly bitter taste, off-set by a sweet and bright anise kick.

 

wilbert_v (11/11/05 om 12:44:45):

Eeehh... apart.

De kleur is alleen niet helemaal zelf bedacht, dit kwam ik toevallig gisteren tegen:

http://www.oxygenee.com/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=109

http://www.oxygenee.com/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=108

http://www.oxygenee.com/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=110

 

Barski (11/17/05 om 22:58:41):

wilbert_v schreef:


En wanneer kunnen we de Barski verwachten?



Binnenkort Wilbert! Jullie hoeven niet lang meer te wachten.

 

wilbert_v (11/18/05 om 17:49:42):

Gelukkig! ik wil wel eens een la bleue proberen.

Trouwens, hoe is het met je bestelling Z.v.E? De Absinthe Clandestine of Elixir du Pays des Fées  zou ik ook wel een keer willen proberen, wat denk jij van die twee?

 

Z.v.E (11/19/05 om 11:30:54):

Ik ben enkel nog aan de Kalnacher en de Clandestine toegekomen. De Kalnacher is nog niet zo verkeerd enkel heeft ie een bepaalde niet zo'n fraaie bijsmaak/ geur die hoewel niet prominent aanwezig is me doet besluiten snel de Clandestine te pakken.

 

Helfrich (11/19/05 om 12:12:10):

De Clandestine van Bugnon blijft voor mij toch wel een van de fijnste Bleues. Groot nadeel is dat hij wel erg makkelijk naar binnen glijdt, wat tegen het einde van het aperitiefuur een serieus probleem kan zijn als je nog moet koken.

 

Barski (12/21/05 om 18:20:39):

Dat probleem ken ik, al is het bij mij de Pontarlier Anisette of de Kubler 53 die ik graag voor het eten drink.

 

Barski (12/21/05 om 18:22:13):

De Kallnacher gaat binnenkort de ketel in  ;D Hàhà, gniffel gniffel.

 

Helfrich (12/21/05 om 21:54:56):

Barski schreef:

Dat probleem ken ik, al is het bij mij de Pontarlier Anisette of de Kubler 53 die ik graag voor het eten drink.

Laat ik het maar toegeven: ik drink gewoonlijk alleen een paar glazen absint als aperitief. De rest van de avond drink ik heel wat anders.

 

Barski (12/21/05 om 22:16:55):

Thee of chocolademelk met Jamaicaanse rum doet het erg goed de laatste maand. Lekker voor bij de computer. Na de maaltijd wordt de groene Chartreuse er af en toe ook bijgepakt. De visite is er overigens minder van gecharmeerd, die hoesten zich de longen uit het lijf na een slokje van het groene goedje. Wat mij trouwens wel opvalt is dat ik tegenwoordig nog amper bier drink. Dat belooft nog wat met oudejaarsavond. Dan maar Champagne....  :-[

 

radioflux (12/21/05 om 23:48:23):

Of het verklaarbaar en te correleren is weet ik niet, maar ik wil nog wel eens moeilijk de slaap vatten als ik laat op de avond absint [s]gedronken[/s] gebruikt heb.

Een duim Schotse single malt mag er daarentegen bij mij graag in, op zo'n tijdstip.

 

Absintmerken